Σήμερα Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012 συνεδρίασε το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Κύμης στο επί της οδού Ιπ. Βάχλα 14 δημοτικό κατάστημα και στην αίθουσα συνεδριάσεων και αποφάσισε :
1. Να εγκρίνει τον απολογισμό του έτους μαζί με τις προτάσεις προς τον Δήμο Κύμης-Αλιβερίου, οι οποίες υπό την μορφή αποφάσεων στις επόμενες συνεδριάσεις θα υποβληθούν στο Δήμο. Επισυνάπτεται ο απολογισμός.
2. Να αναθέσει στον Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου να μελετήσει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτίθεται να υλοποιήσει το Λιμενικό Ταμείο Παραλίας της Κύμης, σε συνδυασμό με τις προτάσεις των κατοίκων της Παραλίας και του Εμπορικού Συλλόγου Κύμης και περιχώρων και να υποβάλει σχετική πρόταση στην επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου.
3. Να υποβάλει αντίγραφα των πρακτικών της προηγούμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου της 7 Δεκ. 2011, κατά την οποία ο Σύμβουλος της Δημ. Κοιν. Κύμης της συμπολίτευσης κ. Σιδεράκης Σταμάτιος υπέβαλε την παραίτησή του και επί της οποίας θα αποφασίσει ο Δήμαρχος.( Άρθρον 54 Παράγραφος 3).
Στη συνέχεια επισυνάπτεται ο απολογισμός της Δημ. Κοινότητας Κύμης για το έτος 2011.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΥΜΗΣ
2011
Η Δημοτική Κοινότητα Κύμης είναι αποτέλεσμα του νόμου 3892/2010, που αφορά την Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης ∆ιοίκησης, με την ονομασία Πρόγραµµα Καλλικράτης και όπως είναι γνωστό αποτελεί μέρος του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου .Περιλαμβάνει στα όριά της την Κύμη και την Παραλία της Κύμης, καθώς και όλους τους οικισμούς και αγροτικές εκτάσεις που ευρίσκονται στα όριά της.
Η Δημοτική Κοινότητα διοικείται από τον Πρόεδρο και ένα πενταμελές Συμβούλιο
με βάση τα καθοριζόμενα στον νόμο. Το πρώτο Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας, , αποτελείται από τα παρακάτω μέλη:
Πρόεδρος Μαργέλης Αγγελής (έχει διετή διάρκεια)
Αντιπρόεδρος Γεωργίου Ηρακλής (έχει διετή διάρκεια)
Μέλος Σιδεράκης Σταμάτης
Μέλος Τρίμης Αντώνης
Μέλος Τσάλα Μαρία
Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας, κατά την διάρκεια του έτους, παρά τις αντίξοες συνθήκες προσπάθησε για το καλύτερο και πιστεύουμε ότι με τις εμπειρίες που αποκτήσαμε το νέο έτος θα πάμε ακόμα καλύτερα.
Ο Πρόεδρος και το Συμβούλιο αποφασίζει για την προέγκριση ίδρυσης ή εγκατάστασης καταστημάτων, επιχειρήσεων και λοιπών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, αποφασίζει για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας μουσικής, προτείνει τους χώρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τις θέσεις όπου επιτρέπεται η άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, η λειτουργία εμποροπανηγύρεων, χριστουγεννιάτικων αγορών και γενικά οι υπαίθριες εμπορικές δραστηριότητες. Οι αποφάσεις του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας για τις περιπτώσεις αυτές, λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του και αποστέλλονται στην επιτροπή ποιότητας ζωής, προκειμένου να διαμορφώσει την εισήγησή της προς το δημοτικό συμβούλιο για την έκδοση των προβλεπόμενων
σχετικών τοπικών κανονιστικών αποφάσεων. Εισηγείται για οποιοδήποτε θέμα κρίνει στα όργανα του Δήμου και εκτελεί οποιαδήποτε εργασία του ανατεθεί από τον Δήμο, μέσα στις δυνατότητές του.
Εργασθήκαμε σε τρία επίπεδα:
1. Οργάνωση Δημοτικής Κοινότητας.
α. Διατέθηκε από τον Δήμο το γραφείο που κατείχε η ΔΕΥΑΚ, εντός του δημοτικού κτιρίου επί της οδού Ιπ. Βάχλα 14, μετά την ενοποίηση και των άλλων ΔΕΥΑΥ δήμων που καταργήθηκαν, σχεδόν στο τέλος του χρόνου και θα λειτουργήσει αφού διατεθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός, ελπίζουμε από το τέλος του μήνα.
β. Διατέθηκε από τον Δήμο μία υπάλληλος για τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Συμβουλίου, η οποία προβλέπεται από τον σχετικό νόμο και η οποία κατ΄ ανάγκη πραγματοποιεί και την υπηρεσία γραφείου της Δημοτικής Κοινότητας, που αφορά την υποβολή των αποφάσεων του Συμβουλίου και την δημιουργία των φακέλων που αφορούν την έγκριση λειτουργίας των καταστημάτων, των οποίων την αρχική έγκριση την έχει η Δημοτική Κοινότητα. Όλοι η υπόλοιπη αλληλογραφία πραγματοποιείται από τον Πρόεδρο προσωπικά.
γ. Κατασκευάσθηκε από αρχής αρχείο, με δέκα θεματικούς φακέλους, οι οποίοι καλύπτουν όλα τα θέματα που αφορούν την Δημ. Κοινότητα. Κάθε φάκελος έχει ενιαίο φύλλο καταχωρήσεως με αύξοντα αριθμό εγγράφου, ενδεχομένως υποφακέλους, αριθμό πρωτοκόλλου από το ενιαίο πρωτόκολλο του Δήμου και ημερομηνία, πχ Φ900.3/35/20186/14.11.2011/Δ.Κ.Κύμης, που αποτελεί την ταυτότητα κάθε εγγράφου. Κατά την διάρκεια του έτους συνολικά εκδόθηκαν περισσότερα από εκατόν εξήντα (160) έγραφα.
δ. Κατασκευάσθηκε φάκελος εντός του οποίου καταχωρούνται όλα τα αιτήματα που υποβάλει η Δημοτική Κοινότητα στον Δήμο και που για το 2011 ήταν είκοσι οκτώ (28). Άλλα ικανοποιήθηκαν και άλλα όχι. Επί πλέον έχει υποβληθεί προς τον Δήμο και αριθμός αιτημάτων προφορικά τα οποία συνήθως ικανοποιούνται.
ε. Επίσης έχουν κατασκευασθεί ξεχωριστοί φάκελοι για την Λαϊκή Αγορά και το Δημοτικό Νεκροταφείο.
2. Συμμετοχή της Δ. Κ. Κοινότητας στα όργανα του Δήμου.
α. Η Δημ. Κοινότητα συμμετείχε στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και στις διάφορες επιτροπές του Δήμου, όταν υπήρχαν για συζήτηση θέματα της αρμοδιότητάς της, όπου και έγιναν εισηγήσεις ή προτάσεις από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας.
β. Συντάχθηκε και υποβλήθηκε στα όργανα του Δήμου για έγκριση, σε συνεργασία με την Δημοτική Κοινότητα Αλιβερίου, «Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικών Νεκροταφείων», αναγκαίο εργαλείο για τον νέο Δήμο, ο οποίος θα εγκριθεί σύντομα.
γ. Με εντολή του Δήμου, πραγματοποιήθηκε αυτοψία σε διάφορα αιτήματα δημοτών, τουλάχιστον δέκα πέντε (15), για τα οποία έγινε και σχετική εισήγηση.
δ. Συντάχθηκαν, σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, τεχνικές περιγραφές ή τεχνικές μελέτες, οι οποίες και προωθήθηκαν ανάλογα για έγκριση για το σύνολο του τεχνικού προγράμματος της Δημοτικής Κοινότητας.
ε. Η συνεργασία με τους Αντιδημάρχους κ. Αρετή Μπάτσα και κ. Βασίλη Παππά ήταν άψογη, καθώς η εμπειρία τους ήταν για μας πολύτιμη.
3. Αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων.
α. Στα μέλη του Συμβουλίου και στον Πρόεδρο, κατά την διάρκεια του έτους προσέφυγαν τουλάχιστον σαράντα πέντε (45) δημότες , για διάφορα θέματα όπως διευθέτηση δρομολογίων, αποκατάσταση βλαβών φωτισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης, αντιπαραθέσεις μεταξύ γειτόνων, και για άλλα θέματα. Πολλά θέματα επιλύθηκαν με προσωπικές επαφές χωρίς τη δημιουργία αλληλογραφίας, για λόγους ευνόητους.
β. Η Δ.Κ. Κύμης ενεργοποιήθηκε ιδιαίτερα για τα θέματα πυρασφάλειας και ειδικά στην καθαριότητα εγκαταλειμμένων αυλών και αγροκτημάτων με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
γ. Είδη έχουν ληφθεί και αποφάσεις από το Συμβούλιο, που θα εφαρμοσθούν σύντομα, για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προς διευκόλυνση της κίνησης πεζών και τροχοφόρων.
Μετά τα παραπάνω πιστεύουμε ότι το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Κύμης και ο Πρόεδρος παρουσίασαν έργο, λίγο ή αρκετό αυτό θα εκτιμηθεί από τους Δημότες, και πλέον μετά την παρέλευση ενός έτους έχουμε διάφορα ερωτήματα και κάποιες προτάσεις για τα όργανα του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου.
1. Ποια είναι τα όρια της Δημοτικής Κοινότητας Κύμης;
Πιστεύουμε ότι πρέπει να συνταχθεί ένας χάρτης του Δήμου με σαφή όρια μεταξύ των τοπικών διαμερισμάτων και όχι μόνο των οικισμών, καθώς και την ευθύνη του οδικού δικτύου από πλευράς ελέγχου.
2. Συντήρηση Δρομολογίων πλην δασικών.
Πιστεύουμε ότι στο σχεδιασμό και την εκτέλεση των εργασιών αρχικά της σχεδίασης και στη συνέχεια της υλοποίησης της συντήρησης των αγροτικών δρομολογίων θα πρέπει να συμμετέχει η Δημοτική Κοινότητα δυναμικά και να μην ενημερώνεται εκ των υστέρων για ότι έχει γίνει. Επίσης θα πρέπει να μηχανήματα του Δήμου, που ήταν του πρώην Δήμου Κύμης να διατίθενται κατά προτεραιότητα στην Δημ. Κοιν. Κύμης και στη συνέχεια σε άλλες ενότητες. Η Δ. Κ. Κύμης θα υποβάλει έγκαιρα στο Δήμο πρόγραμμα συντήρησης αγροτικών δρομολογίων και δρομολογίων πυρασφάλειας , με τα αναγκαία μηχανήματα, ώστε να βοηθήσει το έργο του Δήμου.
3. Υλοποίηση Τεχνικού Προγράμματος .
Το 2011 δεν ήταν χρονιά έργων για την Δημοτική Κοινότητα Κύμης, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Το πρόγραμμα έχει σχεδόν εγκριθεί στο σύνολό του. Το ερώτημα είναι θα υλοποιηθούν οι δαπάνες που έχουν εγκριθεί;
4. Πάγια προκαταβολή Δημοτικής Κοινότητας.
Η πάγια προκαταβολή, 2.000 ευρώ δεν διετέθη το 2.011. Θα διατεθεί ή χάθηκε; Θα διατεθεί αυτή του 2012;
5. Διάθεση ενός υπαλλήλου για Δημοτικά Νεκροταφεία.
Κατά την εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την ψήφιση του κανονισμού των Δημ. Νεκροταφείων, είχαμε προτείνει την πρόβλεψη διάθεσης ενός υπαλλήλου κατά Ενότητα με συγκεκριμένο αντικείμενο την υλοποίηση του κανονισμού και την λειτουργικότητα των νεκροταφείων. Τι θα γίνει; Θα διατεθεί; Η εργασία θα είναι ανταποδοτική.
6. Αλληλογραφία.
Η Δημ. Κοινότητα δεν υπήρχε μέχρι το 2010 και δεν υπάρχει για τα κεντρικά γραφεία του Δήμου, με αποτέλεσμα να μην απαντούν στα αιτήματα της Δημ. Κοινότητας ή να μην κοινοποιούν αποφάσεις του Δημ. Συμβουλίου, παρά του ότι είναι αποτέλεσμα προτάσεων της Δημ. Κοινότητας. Πρέπει να διευθετηθεί το θέμα.
Επίσης δεν είναι δυνατόν η αλληλογραφία μεταξύ των Ενοτήτων του Δήμου με τον Δήμο και τα τοπικά συμβούλια να γίνεται μέσω ΕΛΤΑ με υψηλό κόστος. Θα πρέπει ένας υπάλληλος να περνά από όλες τις Ενότητες να παραλαμβάνει και να παραδίδει την αλληλογραφία.
7. Εθιμοτυπία.
Δεν υπάρχουν στο Δήμο «Πίνακες Αποδεκτών Αλληλογραφίας», με αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων. Θα πρέπει να συνταχθούν από τον Δήμο.
8. Κανονισμός Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών και καθορισμός τελών χρήσης πλατειών και πεζοδρομίων.
Είναι υποχρέωση του Δήμου να αναθέσει σε επιτροπές την σύνταξη κανονισμού λειτουργίας λαϊκών αγορών καθώς και να καθορίσει τα τέλη χρήσης πλατειών και πεζοδρομίων.
Μετά τα παραπάνω θέλω να πιστεύω ότι το 2012 με την βοήθεια του Δήμου και την βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την εμπειρία που αποκτήσαμε και σε συνδυασμό με την έναρξη των έργων στο λιμάνι, στο σπίτι του Παπανικολάου και στο ιστορικό κέντρο της Κύμης, θα είναι μια χρονιά τουλάχιστον για την Κύμη καλύτερη.
Κύμη 4 Ιανουαρίου 2012
Ο
Πρόεδρος της Δημοτική Κοινότητας Κύμης
Αγγελής Γ. Μαργέλης
Υποστράτηγος ε.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου