Το καλοκαίρι πλησιάζει, ο τουρισμός παραμένει ακόμα (;) ελπίδα, αλλά η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για τη χρήση του αιγιαλού και των παραλιών από τους δήμους της χώρας.
Λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της θερινής περιόδου και η διαχείριση των παραλιών βρίσκεται στον αέρα.
Τι και εάν έχουν παρέλθει μήνες από τη δημοσίευση της αριθμ. 3944/2015 Απόφασης του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ, που ακύρωσε Κ.Υ.Α. παραχώρησης του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας στους ΟΤΑ α’ βαθμού, κρίνοντας - μεταξύ άλλων - ότι η παραχώρηση δε μπορεί να γίνεται συλλήβδην, αλλά μεμονωμένα και κατά περίπτωση, βάσει των χαρακτηριστικών κάθε συγκεκριμένου τμήματος αιγιαλού.
Τι και εάν στις 30 Απριλίου λήγει η ισχύς της ΚΥΑ που εκδόθηκε το 2015.
Τι και εάν η Αυτοδιοίκηση από την 1η στιγμή, ήδη ένα χρόνο πριν, επεσήμανε ότι το ζήτημα χρήζει νομοθετικής ρύθμισης.
Η κυβερνητική αδράνεια είναι, και στον τομέα αυτό, απολύτως ακατανόητη.
Η παράταξή μας στην ΚΕΔΕ, το Αυτοδιοικητικό Κίνημα, εφιστά την προσοχή στο οριακό και άκρως επικίνδυνο σημείο όπου έχει περιέλθει το πρόβλημα.
Η απόφαση του ΣτΕ είναι αδιανόητο να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα ικανοποίησης του διακαούς πόθου του Υπ. Οικονομικών, ήτοι της ενίσχυσης του δικού του συγκεντρωτικού ρόλου, καθώς και των Γραφείων Δημόσιας Περιουσίας, εις βάρος των πόρων της Αυτοδιοίκησης.
Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση απάλλαξε με νόμο τους ιδιώτες εκμεταλλευτές
- του Ελ. Βενιζέλος
- των περιφεριακών αεροδρομίων
- των λιμανιών
- των υποδομών με συμβάσεις παραχώρησης
από την υποχρέωση καταβολής ανταποδοτικών τελών,
δηλώνει αποφασισμένη να απαλλάξει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την εκκλησία και άλλα νομικά πρόσωπα, από τα αντίστοιχα τέλη, φόρτωσε τους ΟΤΑ με ευθύνες χωρίς πόρους στον τομέα της υγείας, ενώ έχει ήδη καταργήσει τον φόρο ζύθου.
Αποδομεί δηλαδή συστηματικά τον σκληρό πυρήνα των οικονομικών των δήμων, κάνοντας «επιλεκτικά δωράκια» σε ισχυρούς παράγοντες, ενώ έτσι μεταφέρει εμμέσως δυσβάστακτα βάρη σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες.
Επιπλέον η ανευθυνότητα για το δικαίωμα χρήσης του αιγιαλού, θα επιφέρει πολλαπλές συνέπειες, εκτός της περαιτέρω οικονομικής επιβάρυνσης των δήμων,
-στην περιβαλλοντική προστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων εξαιτίας της αιφνίδιας ανατροπής της υφιστάμενης διαχείρισής τους.
- Στον τουρισμό και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
- Στην πλήρη ανατροπή των ήδη εκτελούμενων δημοτικών προϋπολογισμών.
Γι΄αυτό και το θέμα απαιτεί τουλάχιστον στοιχειώδησοβαρότητα από όλα τα συναρμόδια μέρη.
Μια δημόσια διαβούλευση που εκκίνησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος στις 9/3/2016 (με λήξη 16/3/2016) στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου του είναι κενή περιεχομένου, καθώς στερείται συγκεκριμένης επεξεργασμένης πρότασης.
Προτείνουμε, για μια ακόμη φορά, έστω και σε αυτήν την ύστατη στιγμή, την άμεση ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας. Την υιοθέτηση ρύθμισης που, σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομολογία του ΣτΕ, θα αποτυπώνει αναλυτικά τα βήματα - τις προθεσμίες - την οικονομική διάσταση - τη μακροχρόνια προοπτική - τις περιβαλλοντικές ασφαλιστικές δικλείδες της διαδικασίας παραχώρησης στους Δήμους. Μιας ρύθμισης που, επιπλέον, δεδομένης της καθυστέρησης, θα μεριμνά για την αποτύπωση και μεταβατικής περιόδου εφαρμογής. Μόνον έτσι το φετινό καλοκαίρι δεν θα είναι, τουλάχιστον εξαιτίας και αυτού του προβλήματος, ένα χαμένο καλοκαίρι για τα νησιά και τους παραθαλάσσιους Δήμους της Χώρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου