Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Όταν ήταν Νομάρχης δεν τα ήξερε τα προβλήματα;

   
      Ο Δήμαρχος Κύμης - Αλιβερίου υπέβαλε μία επιστολή στην Κυβέρνηση, με την οποία επισημαίνει τα αναγκαία έργα υποδομής σχετικά με τις ανάγκες που υπάρχουν για την βελτίωση των συνθηκών ανάπτυξης της περιοχής.
      Μακάρι να τον λάβουν υπόψη καινα γίνει κάτι, αν και μια τέτοια εποχή μέσα στην κρίση το βλέπω δύσκολο.
      Βέβαια αυτόματα δημιουργούνται κάποια ερωτήματα.
      Παραθέτω αυτούσια την επιστολή που υπέβαλε ο Δήμαρχος Κύμης - Αλιβερίου στους αρμόδιους υπουργούς της Κυβέρνησης σχετικά με τις αναγκαίες υποδομές της Εύβοιας.         Είναι προφανές ότι η επιστολή έχει συνταχθεί με βάση τα στοιχεία που διαθέτει από την εποχή που ήταν Νομάρχης Ευβοίας ή Αντιπεριφερειάρχης εμπλουτισμένη με τοπικά στοιχεία και αφού τότε δεν είχε την ευκαιρία να λύσει τα προβλήματα της Εύβοιας θα τα λύση τώρα ως Δήμαρχος ενός σημαντικού μεν Δήμου, αλλά Δήμου. Κουβέντα να γίνεται θα μου πείτε για να μην μου πείτε καμιά άλλη παροιμία.
    Βέβαια γενάται το ερώτημα: Γιατί κ. Δήμαρχε δεν λύσατε τα προβλήματα που περιγράφετε όταν είσασταν στις προηγούμενες θέσεις με μεγαλύτερη ισχύ και δύναμη και σε καλύτερη για το Κράτος εποχή; Είστε βέβαιος ότι δεν υπήρχαν οι αναγκαίες μελέτες; Οι μελέτες ήταν το πρόβλημα; Και ποιανού ευθύνη ήταν η σύνταξη των μελετών; Γιατί;
Στη συνέχεια η επιστολή, με την ελπίδα να την διαβάση και κανένας αρμόδιος!

Κύριοι Υπουργοί,

Όπως γνωρίζετε ο Νομός της Εύβοιας είναι ένας από τους τρείς Νομούς που βρίσκονται πολύ κοντά στο Λεκανοπέδιο Αττικής και οι οικονομικές και άλλες σχέσεις έχουν αναπτυχθεί αποκλειστικά με την Αττική.  Σε πολύ μεγάλο βαθμό, το ίδιο συμβαίνει με σημαντικό τμήμα κατοίκων της Αττικής, στον τομέα του τουρισμού και της αναψυχής, αλλά και στην κατασκευή χιλιάδων εξοχικών κατοικιών στην  Εύβοια και στην Σκύρο.  Από τα πράγματα επομένως το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, που είναι από τα χειρότερα της χώρας, αποκτά τεράστια κίνηση, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται υπερβολικά οι κάτοικοι και οι επισκέπτες, ενώ η οικονομική ζωή του τόπου χαρακτηρίζεται από στασιμότητα, για το λόγο ότι αυτό το οδικό δίκτυο είναι αδύνατο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μεταφορών και την ανάπτυξη του τόπου.

Μέχρι σήμερα λίγα στελέχη, όλων των κυβερνήσεων κατανόησαν το πρόβλημα, αλλά δεν ήταν εύκολο να κατασκευαστούν έργα στον διαμήκη άξονα που εκτείνεται, από την Αιδηψό στην Χαλκίδα την Κύμη και την Κάρυστο, γιατί δεν υπήρχαν οι αναγκαίες μελέτες.



Οι φορείς και οι κάτοικοι της Εύβοιας χρειάστηκε να κινητοποιηθούν για να προχωρήσει η ολοκλήρωση των μελετών ορισμένων Τμημάτων, κυρίως παρακάμψεων, όπως η Παράκαμψη Χαλκίδας, του Βασιλικού, της Αμαρύνθου και του Αλιβερίου.

Όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχει πραγματοποιηθεί καμιά ουσιαστική βελτίωση, του Εθνικού Οδικού Δικτύου και δεν έχει διατεθεί ούτε ένα ΕΥΡΩ από το Ταμείο Συνοχής, αφού αυτό χρηματοδοτεί Διευρωπαϊκά Δίκτυα και ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας ήταν Εθνικό Οδικό Δίκτυο, μέχρι τον Νοέμβριο 2013, όταν χαρακτηρίστηκε, από τα όργανα της Ε.Ε. ως εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Μετά τον χαρακτηρισμό, δεν υπάρχει πλέον τυπικό πρόβλημα για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής, που έχει την δυνατότητα αυτή, αφού από το ΠΕΠ Στερεάς και από Εθνικούς πόρους δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα.

Εκτός από το ταμείο Συνοχής υπάρχει και το « Πακέτο ΓΙΟΥΝΚΕΡ », από το οποίο μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι παρακάμψεις που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες και είναι όπως προαναφέρθηκε, οι παρακάμψεις, Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου.

Να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε συμφωνηθεί η κατασκευή της Παράκαμψης Βασιλικού και της Αμαρύνθου.  Η πρώτη εντάχθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, για την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Εθνικοί Πόροι ).  Δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε στον μειοδότη αλλά δεν ξεκίνησε ποτέ η κατασκευή της, λόγω των περικοπών, μετά  το 2009.

Να θυμίσουμε επίσης ότι από το 1992, όταν εγκαταστάθηκαν τα διόδια στο Καπανδρίτι, μέχρι το 2009, οι κάτοικοι της Εύβοιας και οι επισκέπτες, σε μία απόσταση 50 χιλ. ( Σχηματάρι – Καπανδρίτι ), πλήρωναν για 17 χρόνια δύο φορές διόδια, όσο περίπου πλήρωναν και όσοι χρησιμοποιούσαν τον ΠΑΘΕ για τριπλάσια και τετραπλάσια απόσταση.  

Τελικά το 2009 καταργήθηκαν τα διόδια Σχηματαρίου, μετά από έντονες πιέσεις των φορέων και των κατοίκων της Εύβοιας, αφού όμως είχαν εισπραχθεί από το Δημόσιο χωρίς λόγο, κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Και ενώ έχουν συμβεί όσα προαναφέρθηκαν, δηλαδή, το απαράδεκτο οδικό δίκτυο, η απώλεια και οι σοβαροί τραυματισμοί εκατοντάδων ανθρώπων κάθε χρόνο, η εκμετάλλευση, με τα επί πλέον διόδια και η μη διάθεση πιστώσεων για κανένα έργο, στον διαμήκη άξονα της Εύβοιας, οι κυβερνήσεις που πέρασαν τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, μας υποχρεώνουν να πληρώ-νουμε διόδια για 30 χρόνια για την κατασκευή και αποπληρωμή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ που βρίσκεται στην Δυτική Ελλάδα και φυσικά δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει τους Πολίτες της Εύβοιας και τους επισκέπτες.

Το Τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ αποτελεί, στο σύνολό του εσωτερικό οδικό δίκτυο του Νομού και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτή την απόφαση.

Η τοπική Αυτοδιοίκηση Α & Β βαθμού, αλλά και όλοι οι φορείς, έχουν αποφασίσει να μην δεχθούν αυτή την απόφαση και θα αγωνιστούν με όλα τα μέσα, για την ανάκλησή της.

Στα πλαίσια των αποφάσεων που έχουν ληφθεί από όλους τους Κοινωνικούς φορείς της Ευβοίας, σαν Δήμος Κύμης Αλιβερίου, ζητάμε από τα αρμόδια Υπουργεία:
  • Να τροποποιηθεί η Σύμβαση παραχώρησης και να αφαιρεθεί από αυτήν το Τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΧΑΛΚΙΔΑ.
  • Να ενταχθούν και να κατασκευαστούν τα ώριμα έργα, όπως προαναφέρθηκαν, στην Προγραμματική Περίοδο 2014 - 2020 ή και με χρηματοδότηση από το πακέτο ΓΙΟΥΝΚΕΡ.
  • Πρόκειται για την Παράκαμψη Χαλκίδας και τις Παρακάμψεις ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ-ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ και ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ.
  • Να ολοκληρωθεί η μελέτη για να κατασκευαστεί το τμήμα ΛΕΠΟΥΡΑ – ΛΙΜΑΝΙ ΚΥΜΗΣ.
  • Να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι το τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-ΧΑΛΚΙΔΑ –ΛΙΜΑΝΙ ΚΥΜΗΣ, έχει χαρα κτηριστεί στο Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο που ισχύει, όπως και στην τροποποίηση του,  που προωθείται για έγκριση, ως πρωτεύον Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αφού είναι το προσφορό τερο σημείο σύνδεσης, με τα Τουρκικά Παράλια, το Βόρειο Αιγαίο και τον Εύξεινο Πόντο.
Μέχρι σήμερα οι μεγάλοι άξονες οδηγούν μονοδιάστατα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά δεν πρέπει  να αγνοούνται οι δυνατότητες ανάπτυξης εκεί που υπάρχουν σημαντικές προοπτικές.

Επομένως θα αποτελέσει σοβαρή αμέλεια, η μη κατασκευή το συντομότερο δυνατό, του τμήματος ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ-ΛΙΜΑΝΙ ΚΥΜΗΣ για την σύνδεση με τα ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΑΡΑΛΙΑ το ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ και τον ΕΞΕΙΝΟ ΠΟΝΤΟ.

Τέλος στα όρια του Δήμου Κύμης- Αλιβερίου, κατασκευάζεται, από την περίοδο του Β΄ ΚΠΣ, το φράγμα ΜΑΝΙΚΙΩΝ στο οποίο έχουν διατεθεί αρκετά εκατομμύρια ΕΥΡΩ. Το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό για να καλύψει τις ανάγκες όλου του Δήμου και του πρώην Καποδιστριακού Δήμου Αμαρύνθου που ανήκει στο Δήμο Ερέτριας.

Παρακαλούμε να προγραμματίσετε συνάντηση με εκπροσώπους, της Περιφέρειας, των Βουλευτών και των Δήμων της Εύβοιας το συντομότερο δυνατό., για να συζητηθούν όλα αυτά τα προβλήματα και ορισμένα ακόμα τα οποία έχουν τεθεί ή θα τεθούν από την Περιφέρεια, από τους Δήμους και από τους βουλευτές.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου