Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Έχει αρχίσει η απαξίωση της Κύμης.: 2ον./ Α' Τακτικός Σκοπός: Απομόνωση.

    Η Κύμη είναι το ανατολικότερο άκρο της Εύβοιας, το ά κ ρ ο. Εάν φθάσεις στην Κύμη, δεν μπορείς να πας αλλού, παρά μόνο Σκύρο και 4-5 φορές το καλοκαίρι Αλόννησο. Βασικά πρέπει να γυρίσης πίσω από το ίδιο δρομολόγιο. Πως λέγετε αυτό; Απομόνωση!     Απομόνωσαν λοιπόν την Κύμη, γιατί δεν βοήθησαν την σύνδεσή της με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τις Σποράδες και την Βόρεια Ελλάδα. Η σύνδεση, απαιτούσε λιμενικές εγκαταστάσεις, λιμενικές υπηρεσίες και δρομολόγια προσέλευσης και αποχώρησης. Ποιος όμως θα προωθούσε τέτοια έργα; Δεν υπήρχαν ομάδες πίεσης στους χώρους λήψεως των αποφάσεων,  παρά μόνο οι τοπικές Δημοτικές Αρχές και τα επιχειρησιακά συμφέροντα των απέναντι νησιών που γνώριζαν ότι το κόστος και ο χρόνος μεταφοράς προϊόντων και μετακίνησης επισκεπτών και κατοίκων θα ήταν πολύ μικρότερος. Ένα πλοίο επιβαρύνεται με έξι(6) ώρες ταξιδιού για να κατέβει από το Κάβο Ντόρο και να πάει Πειραιά ή Λαύριο, χώρια τις πιθανές κακές καιρικές συνθήκες και το χρόνο να "βγεί"  ένα αυτοκίνητο, από το λιμάνι του Πειραιά στην Εθνική Οδό.

     Θα έπρεπε να υποστηριχθεί η σύνδεση αυτή, όπως παλαιά,  με την υποστήριξη της πολιτείας, ως "άγονη γραμμή", να μην διατηρήσει την αποκλειστικότητα  η ναυτιλιακή εταιρία της Σκύρου για Σκύρο, μέχρι την δημιουργία των προϋποθέσεων  του ελεύθερου ανταγωνισμού (δρόμοι, υπηρεσίες κλπ). Κάποιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι οι παραπάνω ιδέες ποτέ δεν υλοποιήθηκαν γιατί τα συμφέροντα της περιοχής και όχι μόνο, επεδίωκαν την ανάπτυξη ταχύπλοων πλοίων, τα γνωστά και ως "Δελφίνια", από τον Βόλο και την Χαλκιδική προς τις Σποράδες. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να το τεκμηριώσουμε αλλά το ψάχνουμε. Το λίμάνι, τουλάχιστον η 1η φάση ολοκληρώθηκε. Θα δούμε τώρα τι θα γίνει με την συνέχεια.
Φωτογραφία      Και ποια είναι η συνέχεια; Οι παρεχόμενες υπηρεσίες και οι δρόμοι.
      Είναι δυνατόν να αναβαθμίζεις το λιμάνι, να το χαρακτηρίζεις "Εθνικής Σημασίας" και "Πύλη Εξόδου της Ελλάδας προς την Ανατολή και τη Μαύρη Θάλασσα"  και να καταργείς το Λιμεναρχείο; Θα έπρεπε να συμβεί το αντίθετο, να αναβαθμισθεί. Τώρα πρόσφατα ενημερωθήκαμε για τις προσπάθειες Ευβοιώτη Βουλευτή, ώστε το λιμάνι να αποκτήσει τις κατάλληλες υπηρεσίες για έλεγχο διαβατηρίων, με σκοπό την είσοδο και την έξοδο στην Χώρα. 
      Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι η οδική απομόνωση. Το οδικό δίκτυο δεν συνδέει αυτή τη στιγμή την Κύμη με τα αστικά κέντρα του Νομού και της υπολοίπου Ελλάδας αλλά λειτουργεί αποτρεπτικά για κάποιον επισκέπτη ή επιχειρηματία για οποιαδήποτε ανάπτυξη. Οι προηγούμενες Νομαρχιακές Αρχές δεν έδειξαν το παραμικρό ενδιαφέρον για αυτό το οδικό δίκτυο. Από 1974, που θυμάμαι γιατί διακόπτεται  η συγκοινωνία γιατί έβαζαν "φουρνέλα" για να ανοίξουν το δρόμο, δεν ξαναείδα κάτι ανάλογο. Τα μόνα που αυξήθηκαν ήταν τα εκκλησάκια στα σημεία που κάποιοι έχασαν τη ζωή τους ή κάποιοι από θαύμα γλύτωσαν. Είναι δικαιολογία ότι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας θα μείωνε την κίνηση στα μαγαζιά της Αμαρύνθου; Η μήπως ένα ορεινό δρομολόγιο από Μετόχι - Στενή - Χαλκίδα μελετήθηκε ποτέ με σκοπό την κατασκευή του και όχι την απόρριψη της κατασκευής.
      Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι δυνατή η σύνδεση ενός κλειστού οδικού άξονα Λιμάνι Κύμης - Χαλκίδα, χρόνου διέλευσης 20-30 λεπτών, με ανυπολόγιστο κέρδος χρόνου/κόστους διαδρομής. Γιατί δεν πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση; Μήπως γιατί σημερινός Δήμαρχος της περιοχής σε Θεσσαλικό κανάλι, πριν αναλάβει καθήκοντα, απέρριψε μετά βδελυγμίας κάθε προσπάθεια και για το λιμάνι και για το οδικό δίκτυο; Και μετά θέλουμε έργα και ανάπτυξη;    
     
 Παραθέτω στην συνέχεια, τμήμα της εισήγησης του κ. Παναγιώτη Σίμωση, Προέδρου του Επιμελητηρίου Ευβοίας, στον Πειραιά στις 22 Μαίου 2009.
    
Το Λιμάνι της Κύμης είναι σε μία ομολογουμένως στρατηγική θέση και παρόλα αυτά είναι τελείως αναξιοποίητο. Στο πρόσφατο χωροταξικό σχέδιο θεωρήθηκε εθνικό λιμάνι. Ελπίζουμε να γίνει πράγματι εθνικό λιμάνι και να αποτελέσει πύλη εξόδου προς ανατολή και νότο και να μην το χρησιμοποιούν μόνο ψαράδες ή να μην εξυπηρετεί μόνο την γραμμή Κύμη-Σκύρος που γίνεται σήμερα.

Το Λιμάνι αυτό είναι στο κέντρο της Ελλάδας και θα μπορούσε να συνδέσει την Κεντρική  και Νότια Ελλάδα με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου ως και την Μακεδονία.

Θα μπορούσε επίσης να συνδέσει την Ελλάδα με την Τουρκία , την Μέση Ανατολή και την Μαύρη θάλασσα.

Θα μπορούσε να συνδέσει την Ευρώπη με την Αφρική και τέλος θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σταθμό στον άξονα Λισσαβόνα – Κασπία Θάλασσα που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για την ύπαρξη γραμμής Κύμη – Νησιών Ανατολικού Αιγαίου συμφωνούν τα Επιμελητήρια Εύβοιας , Χίου , Σάμου , Λέσβου και Λήμνου.


Έχει υπολογιστεί ότι ένα άτομο από την Αθήνα που θέλει να μετακινηθεί προς ένα νησί του βορειοανατολικού Αιγαίου αν υπήρχε συγκοινωνία και επέλεγε το λιμάνι της Κύμης θα πήγαινε στον προορισμό νωρίτερα κατά  7-9 περίπου ώρες . 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου